
El Cogul -Serra de Busa
diumenge 18 d'octubre
Una ruta espectacular per descobrir un dels racons més singulars del Solsonès, combinant muntanya, grans panoràmiques, història i alguns dels paisatges més impressionants de la Serra de Busa.
Començarem a tocar de l’embassament de la Llosa del Cavall, guanyant altura progressivament per camins i corriols que ens portaran fins al Pla de Busa, passant per l’ermita de Sant Iscle i Santa Victòria, per continuar fins al Cogul, a 1.526 metres d’altitud.
Des del cim continuarem per la carena, gaudint d’unes panoràmiques privilegiades sobre la Llosa del Cavall, el Port del Comte, la Serra del Verd, el Cadí, el Pedraforca i la Serra d’Ensija, fins a arribar al Mirador del Capolat.
I aquí ens espera un dels indrets més especials de tota la ruta: el Capolatell, conegut com la Presó de Busa.
Separat de la resta de la serra per una profunda esquerda i accessible actualment mitjançant una passarel·la, aquest espai natural va ser utilitzat com a presó durant la Guerra del Francès, aprofitant els seus impressionants cingles com a barrera natural.
Un indret carregat d’història, però també d’una atmosfera molt particular, que ens permetrà entendre per què la Serra de Busa va tenir un paper estratègic tan important durant aquell període.
Una ruta completa i exigent, però molt variada, on cada tram ens ofereix un paisatge diferent i on la recompensa va molt més enllà d’assolir un cim.
distància: 13 km
desnivell: 950 m
SI VOLS VEURE FOTOS CLICA AQUÍ
Cita: 7.30 h a la porta de l’estació de Renfe de Fabra i Puig (lateral de la Meridiana)
Preus organització i guiatge:
Socis: 18 €
No socis: 20 €
abonaments socis consultar
El preu inclou assegurança d’accidents i RC. i guia titulat. No inclou transport. calculem 19€ aprox