- Aquest esdeveniment ja ha passat.
Montblanc – Sant Joan de la Muntanya
Diumenge 12 de febrer
Aquesta vegada ens anem a La Conca de Barberà. Iniciarem la nostra ruta a Montblanc, capital de la comarca. Vila emmurallada i amb un centre històric catalogat com a “Conjunt monumental i artístic” i que mereix una visita.
Sortirem de Montblanc entre camps d’oliveres i ametllers i ens enfilarem per un corriol que ens durà a l’ermita de Sant Joan de la Muntanya, molt interessant i un mirador excepcional de la vila i tota la Conca de Barberà.
En endinsarem després a les Muntanyes de Prades, per anar a cercar un altre ermita la de la Trinitat, ja al terme de l’Espluga de Francolí, voltada de fonts i boscos de ribera, per retornar després a Montblanc punt d’inici del recorregut, per un paisatge agrícola ben conservat, on amb una mica de sort gaudirem dels ametllers florits.
Excursió molt variada, amb grans paisatges i molt interessant.
Distància: 13,5 km
Desnivell: 550m