Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

Curs esqui de muntanya nivell 1 (subvencionat FEEC)

Segon cap de setmana de pràctiques 19+20 de març

PRESENTACIÓ

1. Objectiu general del Curs

Dotar a l’alumne d’uns coneixements i unes capacitats que li permetin realitzar amb seguretat, ascensions amb esquís de muntanya de dificultat baixa de forma autònoma.

2. Objectius específics.

  • Conèixer el material i l’equip específic d’esquí de muntanya
  • Coneixement del terreny d’alta muntanya i valoració del risc, prevenció d’accidents.
  • Coneixement de les tècniques de recerca de víctimes d’allau
  • Coneixement de la progressió en ascens, amb i sense pells.
  • Millora de les tècniques de descens.
  • Coneixement de les tècniques d’alta muntanya aplicades a l’esquí de muntanya.
  • Preparació de les sortides.

NIVELL ESPORTIU MÍNIM

Es demana un nivell d’esquí alpí de viratge paral·lel. Baixar pistes negres (encara que sigui a poc a poc). Coneixement de la muntanya hivernal. Tenir les capacitats físiques per poder fer 800 metres de desnivell positiu.

MATERIAL PER CURSETISTA

  • Esquís amb fixacions de muntanya, pells de foca i ganivetes
  • Botes d’esquí de muntanya, grampons i piolet
  • Casc, ARVA, pala i sonda.
  • Roba adient per a l’època hivernal

Part d’aquest material es pot demanar a les ENTITATS mitjançant la direcció curs.

NORMES DEL CURS

  • Places: mínim 6, màxim 12 cursetistes.
  • Caldrà tenir la llicència esportiva de la FEEC any 2022, tipus D, o tramitar una assegurança temporal pels dies del curs (9 €).
  • La direcció del curs es reserva el dret de modificar el programa, si les condicions meteorològiques ho aconsellen.
  • Els viatges, àpats i pernoctes, aniran a compte dels alumnes.

PROGRAMA

  • 09.03 Presentació del curs. Sessió teòrica: Material i equip bàsic. de 19,30 a 21,00h
    Lloc: telemàticament
  • 12.03 Sortida pràctica: Tècniques de progressió i descens amb esquís de muntanya. Progressió amb i sense pells de foca. Pràctica recerca víctimes allau. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.
  • 13.03 Sortida pràctica: Tècniques de progressió i descens amb esquís de muntanya. Tècniques d’alta muntanya aplicades a l’esqui de muntanya. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.
  • 19.03 Sortida pràctica: Confecció i seguiment d’itineraris. Tècniques de progressió i descens en esquí de muntanya. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.
  • 20.03 Sortida pràctica: Tècniques de progressió i descens en esquí de muntanya  Realització d’itinerari per terreny variat, preparat pels alumnes. Lloc a determinar en funció de la nivologia i la meteorologia.

DRETS D´INSCRIPCIÓ

  • 130 € per alumne, preu amb subvenció de la FEEC, cal ser posseïdor de la Llicencia federativa.
  • 145 € per alumne sense llicència anual (a aquest preu s’haurà d’afegir el cost de la llicència temporal, 9€)

Programa “Dona i esport”: es retornarà 26€ de la inscripció a aquelles dones amb llicència anual FEEC i que omplin correctament la documentació.

Forma d’inscripció

Enviar correu a secretaria@cordada.org. Un cop rebeu la resposta, fer el corresponent pagament al CC que us facilitarem.

Les places queden comfirmades per ordre de recepció del pagament

Termini: fins a exhaurir les places

ACTIVITAT COORGANITZADA AMB EL CLUB EXCURSIONISTA D’ESPARREGUERA

ALTRES INFORMACIONS

Director del curs: Josep Escruela. Tècnic esportiu d’Alta Muntanya i membre ECAM

Veure fotos de les formacions mes recents

Curs iniciació esqui de muntanya febrer 2019 veure fotos

Pràctiques esquí de muntanya nivell 1 març 2019 veure fotos

Curs iniciació esqui de muntanya febrer 2020 veure fotos

Curs iniciació esquí de muntanya abril 2021 veure fotos

Presa de contacte esquí de muntanya maig 2021 veure fotos

Més informació

    Vols més informació o inscriure't?