Cresta Salenques - Tempestades - Aneto

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador:Secretaria

Respon
Cristian López
Entrades:5
Membre des de:dt. oct. 25, 2005 13:24
Cresta Salenques - Tempestades - Aneto

Entrada Autor: Cristian López » dv. jul. 22, 2011 10:42

Aquest passat dilluns iniciava amb el Josep cinc dies d'activitat als Pirineus aragonesos. El nostre primer objectiu era l'Aneto (a petició pròpia) per la cresta Salenques-Tempestades (proposta del Josep).

Degut a que la meteo no acompanyava gens el dimarts, es va decidir fer una jornada maratoniana. Sortiem a la 1h de la matinada del dilluns amb la intenció de fer l'Aneto en la mateixa jornada i arribar al refu per sopar, ho vam aconseguir!!

A la 1h en punt sortiem de casa de Josep. Haviem parlat de fer relleus conduint però els que ja em coneixeu, sabeu que això de conduir m'encanta i ho vaig portar tot el camí. A les 4:15 arribavem a Benasque amb la incògnita de saber on s'agafava el bus per veure si pujava molta gent, no fos que ens quedessim sense plaça. La primera i única persona que ens vam creuar va ser el conductor del bus. Bé, teniem plaça, a les 5h passava pel pàrquing de Llanos del Hospital.

Amb la bossa preparada i el mínim material (tan mínim que em vaig deixar tots els mosquetons meus) agafavem al bus juntament amb 6 persones més fins a la Besurta. A les 5:10 començavem l'aproximació ja amb + de 4 hores de cotxes i sense haver dormit gairebé.

Durant l'aproximació vam passar pels Aigualluts (que no vam veure perquè encara era fosc), amb les primeres llums del dia comencem a veure la imponent cresta i al final l'Aneto. En 3 hores i mitja en presentem al Collado de Salenques després de fer un últim tros molt incòmode de pedres i grans blocs. A les 9h iniciem la cresta Salenques després de preparar el material, menjar i beure, i encordar-nos.

La cresta té de tot: grimpades, desgrimpades, travesses, flanqueig, escalada, molta escalada, algun ràpel per guanyar temps,...

El Josep recordava molts punts clau de quan la va fer el solitari sense corda...!!! sense comentaris. Com diu ell: eren altres temps.

Quan ja portavem una estona de cresta veiem a una cordada de 3 lluny de nosaltres. El Josep comenta que els atraparem, jo incrèdul, me'l miro sense dir res...els vam atrapar i passar. No es coneixien la cresta i anaven amb molt tranquil.litat, crec que encara deuen estar allà.

Superem passos de IV, algun pas de V que el Josep va obrir bé. Em sorpren la de material que anem veien al llarg de la cresta que la gent ha anat abandonant (bagues, cintes, friends, mallons), m'emporto una cinta de record. Alguns passos claus trobem pitons, i molts molts llocs preparats per fer vivac.

Tenim la gran sort que el temps ens acompanya durant tota la cresta, el sol ens dóna forces i algun nuvolet ens empeny a no parar-nos. La cresta Salenques ja la tenim a la butxaca. Són les 13:00. Menjem i bebem per agafar forces i iniciem la cresta tempestades que resulta ser més variada, una mica més dificil i molt divertida.

Passem la sortida del corredor Margalida, arriba una part molt fàcil on anem molt ràpid fins arribar a la brecha Tempestades que ens obliga a perdre molts metres per tornar-los a pujar.

Ja tenim l'Aneto al fons i això ens dóna forces per anar ràpid. Entre núvols i vent, quasi sense adonar-nos, coronem l'Aneto amb la gran sort de que no hi ha ningú!! Són les 16:00.

Recuperem forces tot i que estem molt bé i iniciem el descens.

Passo el famós pas de Mahoma, i una vagada el tinc superat li pregunto al Josep: i aquest famós pas de Mahoma on és??..... Després de fer la cresta podem amb tot.

Baixem per la glacera amb alguna que altra relliscada i arribem a la part més dura de la jornada: tot el descens fins al Portillón i després fins al refugi per un mar de pedres i blocs que se'ns fa etern i duríssim.

A les 20:15 arribem al refugi de la Renclusa on ens espera un bon sopar i un llit per dormir i recuperar forces pel dia següent.

Com estava previst, durant tota la nit està plovent, al matí també. No molt més amunt del refu es veuen les muntanyes enfarinades.

Fins aquí la nostra petita aventura pels Pirineus perquè com alguns ja sabeu, al dia següent em vaig aixecar amb una inflamació al tendó d'aquiles que ens va fer abandonar la nostra gran aventura.

Quedaran pendents la Cresta de l'Alba i l'escalada al Pic de la Renclusa per una millor ocasió, i com diu el Josep: tranquil, si la muntanyes no es mouran d'aquí!!!

Toni Planas
Entrades:47
Ubicació:Santpedor (Bages)
Contacta:

Re: Cresta Salenques - Tempestades - Aneto

Entrada Autor: Toni Planas » ds. jul. 23, 2011 11:16

Quins feres que esteu fets! Enhorabona i llàstima per la inoportuna inflamació. Espero veure les fotos aviat.

Jesus Altemir
Entrades:103
Membre des de:dv. abr. 06, 2007 4:54

Entrada Autor: Jesus Altemir » ds. jul. 23, 2011 20:50

aixó es velocitat.i actitud. felicitats.recuperat aviat

José Soler
Entrades:71
Membre des de:dl. març 05, 2007 3:08

Entrada Autor: José Soler » dg. jul. 24, 2011 19:47

Felicidades a los dos, eso ha sido una jornada tipica de cordada, acumulando mas de 12h.

Saludos

Josep Antoni Bermudo
Entrades:86

Entrada Autor: Josep Antoni Bermudo » dg. jul. 24, 2011 20:11

Quina enveja!...Felicitats!....

Jordi Porta
Entrades:113
Membre des de:dt. juny 26, 2007 19:32

Entrada Autor: Jordi Porta » dj. jul. 28, 2011 18:59

Moltes felicitats als 2!
Com diu el Jose S. ( Hola apañer!! ), una típica jornada cordadiana en quant a durada, però sense acabar amb el frontal...no sé, no sé.
Recupera't ràpidament que tenim la BCN-Montserrat en bici pendent!
ADÉU.

Respon