Cordada A.E.E.

Blog dels socis

Croniques

Torreneules 24-25 febrer 2018

Josep Maria Gimeno | 27 febrer 2018 | No hi ha comentaris »

24 febrer

10 del matí, som a la central hidroelèctrica de Daió. Els companys esquiadors han marxat i amb ells el mestre Josep i ens hem quedat orfes. Haurem de pujar sense ell fins al refugi de Coma de Vaca, però estem confiats, plens d’energia i sobretot plens d’alegria i ganes de passar-ho bé.

Som aquí, al peu de les muntanyes per fi! Queden tantes coses enrera a la ciutat i tantes per davant a la muntanya que gairebé no tinc temps de fer un repàs mental a aquesta pujada que vaig fer ja fa 3 anys i mig. Recordo, això sí, que era un camí que es mirava el riu desde dalt, que ara amb neu i potser amb glaç no serà tant senzill com a l’estiu.

Comencem a caminar i a xerrar, sembla que això fa un pack, i així conèixer una mica als nous companys, el David i el Joan. La Imma, la Marta i el Jesús ja els conec de sortides anteriors. Tots uns Megakraks!

El Jesús comanda el grup, a un ritme constant anem seguint el camí, molt bonic, fins que el perdem…pujem uns metres pel bosc nevat que hem de recular després. Però no ens afecta, ningú fa escarafalls, la bellesa del paisatge dissimula la nostra errada.

Un cop retrobada la senda ens du per terrenys més exposats, imprescindibles els grampons, fins albirar el refugi de Coma de Vaca, que veiem uns metres més avall. Indret paradisíac, envoltat de muntanyes de roca i neu. No és en va que és potser el lloc preferit de la Marta!

17’30 h, arribem al refugi, ens posem còmodes i prenem la cervesa de rigor mentre parlem del diví i de l’humà, talment com quan et sents feliç i a gust. Passa una estona i arriba el grup dels esquís: Rafa, José i Xavi amb el mestre Josep. S’afegeixen a la conversa però al poc cal anar a fer les dues coves de neu on dormiran els més valents. I vinga amb les pales!

Poc a poc configuren els forats que faran de cau del Josep, la Imma, el Jesús i el Rafa. Pinta força bé!

Anem pel sopar, pantagruèlic al menys per part meva, aquesta gent del refugi cuina prou bé i cap al llit que demà tenim feina i cal llevar-se ben d’hora, ben d’hora… Com deia aquell del llaç groc.

25 febrer

El dia desperta magnífic, el grup dels grampons anem pel Torreneules i el dels esquís a buscar el coll de Tirapits i retrobar-nos al vespre a Ribes.

Enfilem cap el Torreneules pel llom, primer sense dificultats amb grampons i piolet, deixem les raquetes al refugi, no ens caldran.

Arribem a la cresta, l’anem seguint, el paisatge de les muntanyes que envolten Núria ens embruixa, seguim i seguim fins trobar una gran formació rocosa que hem d’envoltar. Ara ve quan la ballaré!

Per fortuna els companys són magnífics i em mostren què s’ha de fer per superar la dificultat. I la seguretat de tenir al mestre Josep.

Baixem una mica, flanquejem i després pujem per una pala de neu que a mi em sembla vertical. Quina sort comptar amb gent que en sap molt més que tú!

Un cop superat el tram no queda més que caminar per l’aresta fins al cim.

Abraçades, encaixades, petons, alegria!!! I les fotos…tot per al record, són part dels moments que et queden al cor, els que confirmen que la vida val la pena de viure-la. Una salutació també a Sant Eudald que presideix el cim i iniciem el descens.

El mestre ens encorda: dues cordades de 3. Jo en mig de la meva amb 2 “Cervinos”. I comencem a davallar, amb precaució. Desitjo i alhora temo arribar al tros “xungo”. Però altre cop els companys estan meravellosos i fan que per mi sigui possible arribar a bon port. Petons a tots!

Ara ja tenim el refugi a tocar. Mengem a la part lliure i ràpidament enfilem el sender que ens durà a la Central de Daió. Hi arribem ja fosc, cansats però contents.

Gràcies Torreneules per ser-hi!!!

Gràcies companys per aquestes hores de felicitat i aventura!!!

Amb el cos i el cor carregats d’emocions fins a la propera!!!

Deixa un comentari

Aquí ens trobaràs

Ateneu l’Harmonia
c/ Sant Adrià 20 (Sant Andreu)
08030 BARCELONA

Gestió

– Visites i gestions
– Servei d’assessorament tècnic
– Servei de biblioteca

Cal concertar cita prèviament (estem treballant per a donar-vos un bon servei)

Atenció telefònica

Escriu a: secretaria@cordada.org

Segueix-nos

icon-instagram

Els nostres guies estan inscrits al Registre Oficial de Professionals de l'Esport de Catalunya
i disposen de les titulacions oficials corresponents
2018 © Cordada, A.E.E - Gestionat amb WordPress - Dissenyat i implementat per Jambuling

Hola! Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència de navegació i oferir continguts d'interès. Vols saber més?

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.