Accés motoritzat al medi natural

Vols fer alguna denuncia social o ecològica?, Saps d’alguna acció reivindicativa? Ets d’un ONG i vols donar-la a conèixer?

Moderador: Secretaria

Respon
Toni Planas
Entrades: 47
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24
Ubicació: Santpedor (Bages)
Contacta:

Accés motoritzat al medi natural

Entrada Autor: Toni Planas » dl. nov. 02, 2009 0:44

Aquest cap de setmana de Tots Sants, caminant per un corriol de la Serra de Curull, un grup de Cordada varem creuar-nos amb uns motoristes.
PA313192.JPG
No vaig prendre nota de les matrícules perquè, malgrat el que diu la llei, no en portaven
PA313192.JPG (74.03 KiB) Visualitzat 1508 cops
No és un fet casual, aïllat ni nou: durant tot el recorregut el rastres del pas de les trialeres eren ben evidents. Fa uns cinc anys ja ho havia observat en aquest mateix lloc. I l'any sobre, no gaire lluny, pujant a Cabrera, vaig trobar-hi un nombrós grup de francesos.
I aquest és un exemple dels resultats del que provoquen:
PA313194.JPG
Amb la corresponent erosió del sól
PA313194.JPG (48.48 KiB) Visualitzat 1497 cops
Els tres motards d'aquest cap de setmana varen tenir la deferència de parar en veure’ns. No com uns que vaig creuar-me prop de Bellver fent la Ruta dels Segadors que, tot i apartar-me del camí en sentir-los, em va anar ben just de no rebre un cop de roc aixecat per les seves potents enduros passant a tota llet.
Fora dels parcs naturals i algunes zones concretes, aquest fets son massa freqüents: Uns quants incívics es dediquen a malmetre camins i paratges impunement, malgrat la norma que prohibeix l'accés de vehicles motoritzats per camins no pavimentats de menys de quatre metres:
http://mediambient.gencat.cat/cat/el_de ... eID=6478#1
No diré pas que sempre sigui així, però és massa habitual:
http://mediambient.gencat.cat/cat/el_de ... eID=6478#1
No em val l'excusa dels llocs de treball de fabricants, venedors i de lloguer de motos i quads. Els qui vulguin practicar aquest esport i tots aquells que en treuen profit, que s'associin, creiin i mantinguin de la seva butxaca espais habilitats per aquesta pràctica. De cap manera però a llocs com la Serra de Curull. Hi ha milers d'hectàrees de finques rurals sense un valor paisatgístic o naturalístic apreciable que poden servir (ja n'hi ha algunes). Axí els seus propietaris poden treure'n algún rendiment.
Tal vegada si la Conselleria corresponent recaptés més per aquest concepte a càrrec dels trinxeraires, obtindria els fons que ara vol recuperar amb els rescats dels qui podem necessitar els seus serveis, per patir un accident mentre gaudim de la natura responsablement.[/size]

Josep Escruela
Entrades: 213
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Re: Accés motoritzat al medi natural

Entrada Autor: Josep Escruela » dj. nov. 05, 2009 21:50

100 x 100 d'acord! ¿on s'ha de signar?

Com a club varem presentar proposta a l'assemblea de la FEEC, per que actuèssim institucionalment respecte a aquesta problemàtica però malauradament el dia de la mateixa assemblea no varem poder anar a defensar-la i es va perdre als despatxos...

Però ningú no diu que no la poguem presentar de nou...(a la FEEC a vegades ens fan cas...poques vegades, però passa)...però per a actuar cal temps i energíes... i de tot això no anem gaire sobrats a la junta del club :oops:

Han hagut temps de molta participació entre els nostres associats, quan calía donar canya...¿tornaran?

Pilar Magdalena
Entrades: 21
Membre des de: dc. maig 02, 2007 0:43

Re: Accés motoritzat al medi natural

Entrada Autor: Pilar Magdalena » dv. nov. 06, 2009 15:46

Això no pot continuar, ja fa massa temps que dura. Proposo no esperar a la propera assemblea de la FEEC i engegar ja una campanya de denúnica. Podriem començar per recollir signatures donant suport a un manifest dirigit a la Conselleria de Medi Ambient o al Departament de Medi Natural. Com a entitat adherida a la Federació d'Entitats Ecologistes de Catalunya també podem aconseguir el suport d'aquest col·lectius, i per part meva, si algú redacta aquest manifest em comprometo a fer-lo arribar a molta gent. Potser llavors la Federació ens farà cas. Per descomptat que també podriem fer alguna acció original de denúncia, però no tinc imaginació... segur que algú de vosaltres si.

Respon