El vol de la Tercera República

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Eduard Català
Entrades: 10
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24
Contacta:

El vol de la Tercera República

Entrada Autor: Eduard Català » dl. abr. 15, 2013 14:26

Divendres 12, després de deixar els nens a l’escola, amb un matí asolellat per davant, i el tinc lliure!!! Primer em plantejo sortir a còrrer, ...no... millor sortiré amb bicicleta... no... podria anar a nedar i sortir a còrrer...NO! Aniré a escalar!!! ...i començo a preparar material; no tinc gaire temps perquè a les 15 he de tornar a ser a casa.

Surto cap a les 10 amb dues bosses de material, i en direcció a la paret de les Once hores, a Sant Llorenç de Munt. L’objectiu és la Tercera República en solitari, una via de 70 metres de V+/A1e (equipada amb parabolts), de la qual ja he tastat el primer llarg...

Cap a les 10.45 h. ja sóc al pàrquing de Matadepera (als dipòsits), i amb força rapidessa trec tot el material i m’equipo, mirant de no deixar-me res: el gri-gri trucat, les cintes (17 segons la ressenya), el reverso, l’arnes, el casc, un corda auxiliar, ja que la meva és de 60 i la ressenya diu que hi ha un llarg de 36 metres,...i ja està...ostres! gairebé em deixo els peus de gat....apa cap a munt!...sona el telèfon...va!, no l’agafo...el miro...numero desconegut...despenjo...televenta...merda!...- ui! no puc estic en una reunio, em pots trucar en un altre moment, gràcies!- dic molt amablament...grrrrr, uns minuts perduts!...

L’aproximació es d’alló més curta, en 10’, ja soc a peu de via...les 11 h.!! De conya, vaig sobre horari.

Torna a sonar el telèfon...no l’agafo!...el miro... la Irene de Cordada...despenjo... ens posem d’acord per la sortida de diumenge. Després d’uns minuts ja ho tenom aclarit, i puc començar a escalar!

Asseguro la corda del primer parabolt i començo a pujar. El primer llarg és de IV, un últim trocet de V i dos passos de A1e, que l’altre cop el vaig passar en lliure sense gaire dificultat. Però avui la roca no està com l’últim cop, tot es desgrana més (o jo tinc aquesta sensació)...vaig avançant amb delicadessa però de moment m’ho estic passant bé, i sembla que la roca millorarà.
La última assegurança la tinc a un parell de metres sota meu i ja veig la següent, surto posant els peus en unes petites boletes, que semblen les més bones dins d’aquell terreny descompost, poso les mans dins de dos “forat-regletes” per anar a buscar una bola que diu “jo sóc la pressa ideal per sortir d’aquest terreny precari”, i allà que hi vaig!...

Acte seguit sóc 4 metres més avall...ostia! quin vol!...respiro fons i intento que el cor no es vellugui del seu lloc...aix! uix!...em faig un auto-anàlisi...estic bé, només un cop al colze esquerra i el dit gros del peu...alguna cremada de la corda al braç dret...però en definitiva...bé...Uf! quin ensurt!!...Collons amb el conglomerat precari de Sant Llorenç!!...ja deia jo que avui tenia que haver sortit a còrrer!...

Apa, un cop recomposat començo a escalar de nou....em torno a situar allà on era, miro la pedra que ha saltat...no ha saltat tota la bola, s’ha partit per la meitat i l’altre encara esta alla agafada a la paret...ara ha pujat el grau d’aquest trocet, ja que la bola era la presa per tirar amunt...posant els peus amb molta delicadessa i agafant-me d’unes crostetes arribo a xapar el següent parabolt...m’hi agafo com mai i amunt....vaig avançant amb MOLTA cura, tinc la sensació que ara tot pot caure....arribo a la reunió, de les bones, amb tres parabolts i dos anelles, així no caldrà que surti per dalt de la via.

Un cop enganxat a la reunió i esvaïnt dubtes, tinc clar que he de seguir amunt, que no em pot quedar pendent aquesta via a dos dies del dia de la República. Per tant rapel·lo, recullo material i un altre cop a la reunió per començar el següent llarg.

Començo a pujar per una part descomposta (per seguir amb la tònica general de la via) de IV+...vaig amb el cul apretadíssim, no deixo de tirar pedretes que agafo i se’m queden a les mans...uf!...arribo a un petit desplomet marcat de V+ A0e... sembla que si el supero la roca millora....xapo un parabolt posat a la part terrossa (penso quina por) m’agafo d’un parell de bolos que semblen segurs, el cap no deixa de treure fum i el cor batega cada cop més ràpid...sense pensar-m’ho arrossego els peus per la part terrossa tirant tot de pedres i m’agafo amb força als bolos....pujo peus moooolt ràpid i en aquell moment la conciencia em diu “xapa el següent parabol agafat a la cinta, i surt d’aquí tant ràpid com puguis!!”...així ho faig, ja sóc fora!

Respiro fons....i segueixo escalant... el que queda és IV i V, ara sembla que la roca millorarà, tot i així jo abans de fer qualsevol pas m’ho miro tot dues vegades. Vaig gaudint de l’escalada, em fa una mica de mal el dit gros del peu, però es suportable. Ja veig la següent reunió, tres parabolts sense anelles, merda!, aixó vol dir que he de sortir per dalt de la via si no vull deixar material.

A dos passos de la reunió, agafo una presa amb la mà esquerra i xup!...me la quedo a les mans!!! Perdo una mica l’equilibri però no arribo a caure... sort que aquí el terreny és una mica rampós!!! Comencen de nou les taquicardies, i uf! uf!.... Collons! amb el conglomerat precari de Sant Llorenç!!...ja deia jo que avui tenia que haver sortit a còrrer!...ara si, com un cuc, literalmet, m’arrossego fins a la reunió i m’asseguro.

Em despenjo per recuperar el material i, com ja sabia, en aquest llarg he d’empalmar la corda auxil·liar a la meva corda per arribar a la primera reunió. Un cop fet, remonto.

Ja en tinc prou de precarietats, analitzo les sortides que tinc per arribar a dalt i amb el cap calent recullo cordes i material i em plantejo de sortir per un IV que hi ha a la meva esquerra a pelo. No deu haver més de 8 metres, doncs allà que hi vaig...Ostres!!! quan hi sóc començo a veure l’estat descompost de les presses... se’m refreda el cap de cop i se m’apreta el cul...per aquí no surto ni borratxo!! i menys a pelo després de lo viscut...glups!

Torno a la reunió...i a la meva dreta a dalt d’un sostret es veu una xapa! Trec un altre cop la corda, la lligo a la reunió, m’asseguro i cap a xapa...un espit...el xapo..i cap a munt...dos passos i fora, tot i que el meu cap no deixa de pensar que allà on m’agafo es trencarà en quant m’hi pugi...aguanta!....ja sóc fora... Ostres són les 2 i quart!...tinc tres quarts per recollir baixar pel Camí del Monjos fins al cotxe i anar cap a casa....

Ja he recuperat i recollit tot el material, ara només m’he de treure el gats i començar a còrrer camí avall, i així ho faig, però sorpresa!!! El dit gros del peu esquerra, el que hem feia mal després de la caiguda...esta tot ple de sang, m’ha saltat la ungla...aaagggg!...no hi ha temps, ja ho miraré a casa...poso mitjons, bambes, motxilla i a còrrer...

Quina escandalera que faig corrent Camí dels Monjos avall amb tot el material penjat de l’arnes...arribo al cotxe tiro el material dins i surto cagant llets!!...i a les tres en punt sóc al davant de la porteria de casa!...ah! que VISCA LA REPÚBLICA !

Edu

Josep Escruela
Entrades: 213

Re: El vol de la Tercera República

Entrada Autor: Josep Escruela » dl. abr. 15, 2013 15:21

Mare meva!

M'ha recordat la via aquella que vam fer plegats a la nord d'agulles...La Verdaguer-Sasot, oi?, aquell darrer llarg, aquella presa de peu que es trenca, la presa de mà que es trenca i tu dient-me: i si ho ho deixem?

No se si et va pasar com a mi...no vaig dormir gens be aquella nit!!!.

Be ara ja estas preparat per fer l'Ou com balla!, però anem junts eh! Et deixaré tots els llargs que ja he fet de primer, no pateixis (que ja patiràs allà), je je!

Jordi Porta
Entrades: 113
Membre des de: dt. juny 26, 2007 19:32

Entrada Autor: Jordi Porta » dt. abr. 16, 2013 12:52

És que la tercera República està al caure!

Jesus Altemir
Entrades: 103
Membre des de: dv. abr. 06, 2007 4:54

Entrada Autor: Jesus Altemir » dt. abr. 16, 2013 21:59

Bona aventurai bona cronica...Republica i cordes amunt!

Josep Antoni Bermudo
Entrades: 86

Entrada Autor: Josep Antoni Bermudo » dj. abr. 18, 2013 11:21

Molt be tiu !...quins nasos...Aixo d'escalar en sol ho he de probar algún dia...

Juan Lazo
Entrades: 44
Membre des de: dc. feb. 22, 2012 22:52

Entrada Autor: Juan Lazo » dl. abr. 22, 2013 8:44

Q crack! Aixo es actitud cordadenca i la resta son... Una braçada!

Respon