MEGAVOLTA AL pEDRAFORCA

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Jesus Altemir
Entrades: 103
Membre des de: dv. abr. 06, 2007 4:54

MEGAVOLTA AL pEDRAFORCA

Entrada Autor: Jesus Altemir » dg. feb. 17, 2013 18:21

TROVALLES:
(de trovarse,trovar en falta i de que et trovin)

El cas que pasa es que havent muntat una trovada al Pedraforca pel cap de setmana dos dies avans et troves que ningu pot venir per diverses motius.
Pero divendres tens el cap escalfat de ressenyes, la motxila quasi feta i el cap mes cap allà que a sobre els peus i et fas el plantejament de fer una autotrovada hivernal per trovarte a tu mateix.
El pla es fer dissabte una ruta circular de descoberta i aventura i diumenge atacar per l'esquena(desde Josa)al Cadí pel cim de les tres canaletes, objectius asumibles en solitari.
Aixì que a 6:00 h surto de casa en direcció al Pedraforca ,primer deixarè el cotxe al mirador de Gressolet,d'allà,amb les primeres llums del dia,tiraré fins a Gossol amb bicicleta,on esmorzar i començar l'ascensió.
Arribo al mirador , on em trovo amb tot un curset de gel del Mad Team,ens saludem amb el que sempre ve a la veguerìa i l' explico els meus plans.. flipen amb la bici vella... pero te explicació.... la deixaré tot el dia i pot ser la nit a Gossol , i no em be de gust que em fotin la bona.
Em refermo en la bona decisió quan trovo en falta les claus dels candaus, que s'han quedat amb les de casa , a casa. I per tant els candaus es queden al cotxe i lligare la bici vella amb dos brides i un cordino on pugui.
Total que enfilo a Gossol , primer bona baixada , un pel gelada , fins la carretera i despres pujar el Coll de la Trapa, amb rampes sostingudes del 7% i despres cap a Gossol 8Km mes amb 100 m mes de desnivell, carregat amb la motxila, piolet i raquetes i pedalant amb botes semirrigides amb 1ªC .
A 10h Arribo a Gossol, lligo la bici a un raconet de la plaça, esmorzo al bar de la Plaça i despres ja enfilo amunt a la ruta pel Pedra.
Vaig seguint el PR que em porta fins a un torrent:
desviant.te a la dreta aniria a l'enforcadura, pero esta prou desertica i pelada com per que sigui un pedregar inmund,que no em be de gust.
Pero seguir el torrent cap amunt pot ser maco, hi ha neu,i aniria a petar al Coll de Verdet, i d' allà a la pista cap al refu.
Aixi que recupero el torrent rapelant alguns resaltillos i ja deixo el rando lligat a fora de la motxila, que ja guarda la majoria de la roba,ja que amb la termica em sobra amb el desnivell.
Aprofondint el torrent trovo alguns resaltillos gelats on s' imposen grampons i veig que aquest torrent al estiu deu seu un pedregar sense pietat i un forn , pero amb neu
es va fent prou.be.
Cada cop es posa mes dret , va quedant mes encalaixat, i la neu acumulada fa mes gruix, així que posem raquetes i seguim amunt.
Obrint traça tota l' estona i sense cap senyal que hagi pasat cap bestia en dies vaig pujant amunt,comprovant que vaig prou retardat, pero l' entorn es salvatge i brutal.
Les pales de neu s' amplien iamb l 'alçada fan una crosta gelada que no pots refiarte, (ja sense raquetes) per no muntar grampons i perdre mes temps surto en horitzontal cap al pedregar de la tartera amb un invent no massa ortodoxe pero funcional..
.a quatre grapes clavant puntes de peus i amb les mans al' anella dels bastons clavantlos pam a pam flanqueixo uns 15 m d'uns 45ª fins la tartera.
Ja prou cansat pujo la tartera, amb pedra petita vellugadisa, fins al coll de Verdet.
Son 16:30h faig una mica d'entrepà i comprovo l' estat de la cara Nord.
La neu et tapa fins mes enllà dels genolls amb raquetesi tot,la baixada serà complicada,pero sempre podem asegurarnos amb el rando...
El rando?on para?no penjava de la motxila?
M'HA ABANDONAT..(Paraulota lletja) be, inspecciono mapa i possibles alternatives davallant amunt i avall i nomes trovant barrancs i moltissima neu i a 5:20h , valoro que restant una hora de llum i portant poc material de vivac la unica opció sensata es:
EL COMODI DE LA TRUCADA
Aixi que m' estreno amb l' helicopter, que triga 40 minuts en trovarme, venint de la Seu d'Urgell.
El rescat em va fer remuntar prou desnivell per sortir de la zona d'arbres i al final em van penjar del cable i amunt a l'helicopter per deixarme al refugi.
Marxaren aviat els bombers ja que el cel es tapava i al entrar al refugi m'oferiren un caldo calent reconstituent, i al moment decideixo anar a dormir a casa.
Habent esgotat tota la sort disponible per setmanes ,prou cansat i ple d' aventura no era moment d' abusar i el pic de les tres canaletes caurà altre moment.

Es una meravella que hagin bombers,movils, helicopters i bona meteo

De tota manera, vaig sentir que quan truques al 112 surts de l' aventura i entres en un videojoc... Com quan et maten surt el Game O ver i despres pots tornar a jugar.

FOTOS A :
https://picasaweb.google.com/1157645756 ... Pedraforca

José Soler
Entrades: 71
Membre des de: dl. març 05, 2007 3:08

Re: MEGAVOLTA AL pEDRAFORCA

Entrada Autor: José Soler » dg. feb. 17, 2013 21:33

Jesus molt be, actitud a tope.......trovador

Bienvenido al club de los rescatados, ahora al sacarte la licencia te lo miraras con otros ojos, jeje, ya no cuesta tanto soltar la pasta.
Me alegro k haya acabado bien la aventura.

Gerard Donis
Entrades: 70
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Entrada Autor: Gerard Donis » dg. feb. 17, 2013 22:45

Jesus me n'alegro que tot acabés bé.

Lo teu es actitud màxima, m'apunto a la idea de combinar btt amb alpinisme. Q es això del esqui de muntanya??? Res de res!
Però això de buscar-se a un mateix perdent-se a la muntanya.. i a l'hivern!
:-)

Fins la propera trobada!

Jordi Porta
Entrades: 113
Membre des de: dt. juny 26, 2007 19:32

Entrada Autor: Jordi Porta » dg. feb. 17, 2013 23:30

Però al final et vas trobar a tu mateix o no, je,je?
El que importa és que tot hagi acabat bé!

Josep Antoni Bermudo
Entrades: 86
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Entrada Autor: Josep Antoni Bermudo » dl. feb. 18, 2013 0:14

Buenuuu...me n'alegro que estiguis bé...M'agradat aixo de combinar BTT i alpinisme a mi tambe !...Sort i aviam si a la propera sortida de secció tenim éxit...ànims...

Respon