Trail Fontromeu 2013

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Gerard Donis
Entrades: 70
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Trail Fontromeu 2013

Entrada Autor: Gerard Donis » dg. gen. 20, 2013 23:56

Ja fa dies ens vam apuntar amb el Jose Bermudo a la Trail de Fontromeu, una cursa de 25km sobre neu. Jo havia fet algo semblant feia anys i guardava bon record. A més a més ens anava de conya per comprovar la nostra forma de cara a la TrailWalker d'enguany. La resta del equip no es va animar :roll:

Però a mesura q s'apropa la data, la cosa es va animant. Entra un font fred, amb ràfegues de vent fortes i a sobre a caigut mig metre de neu la última setmana. No esta clar si el dia dolent serà dissabte o diumenge. Jo pujo divendres amb tota la familia a passar un dies "tranquils" a la neu amb l'ai al cor. Sembla q entra un marron de debò. Dissabte s'aixeca lleig lleig. Plovent, envoirat i quan puguem a pistes a jugar amb la neu, la cosa esta pitjor: vent, neu i boira.

Aleshores ja tot son dubtes, sobre la roba, els mitjons, les polaines, els bastons... És una cursa diferent i som uns "novatos". Al final el dia de la cursa surto amb samarreta tècnica, xaleco softshell, polaines i els yaktrax (mes guants i gorro). El Jose va més valent, sense polaines ni yaktrax, però porta bastons. Porta un tallavent i un parell de samarretes. El dia esta lleig i neva una mica, sembla q no farà molt fred. Els minuts previs a la sortida son de nervis. Un cop comença la cursa ens separem. L'han escurçat una mica perquè hi ha molta neu. El primer tram es feixuc, tots en caminant filera, sense apenes poder adelantar i sempre de pujada. Com tinc ganes de córrer, em dedico a adelantar sortint del camí i poc a poc, però sembla q sempre hi hagui embús. Per fi, ens separem els que fem la cursa de 25km q la de 12km i aqui la cursa s'obre una mica. Començo a correr una mica més animat, però ja em dono compte que la costarà, hi ha molta neu i la trepitjada no és fàcil. Els peus rellisquen i s'enfonsen, és molt més exigent q Collserola! :oops:

Com no estan marcats els kms vaig una mica perdut i quan per fi puc preguntar-ho, ja estic al km 10. UAUUU! Ja he fet la majoria de la pujada! Ara toca gaudir amb unes bones baixades. Però no estic tan fort com pensava i m'ho haig de prendre amb calma perquè noto les cames cansades i queda molta cursa. Baixem per una pista negra a tot drap, un petit avituallament (gominoles congelades) i a seguir. Ara el vent bufa fort i no ens hi veiem casi. No em sobra res de roba! Sort que no dura gaire i dels companys de la organització que amb els seus xiulets en indiquen per on es el camí, perquè si no ens perdríem. I quan tot sembla que va encaminat, Patam! ens toca pujar una pista negra eterna. Som una processió de Setmana Santa, tot de gent en filera, caminant a poc a poc, patint perquè ja estem rebentats. Aprofito la meva tècnica alpinista i pujo fent petites esses i com si gramponès i puc avançar un xic i pujar sense acabar de rebentar-me. UN cop acaba la pujada, tot en avall per enmig del bosc increïble. Llàstima que el camí es irregular i ple de sots, doncs m'obliga a estar concentrat i impedeix gaudir com cal del paisatge. Aquests últims km s'em fan eterns. No se quan em queda per acabar i vaig molt just. Vaig controlant-me i desitjant veure el poble. De sobte, en un giravolt em trobo amb l'arc d'arribada. Patia perquè pensava que encara em quedava i tenia el final ben aprop!

Al final 3:07. I Ben trinxat

José Soler
Entrades: 71
Membre des de: dl. març 05, 2007 3:08

Re: Trail Fontromeu 2013

Entrada Autor: José Soler » dl. gen. 21, 2013 0:31

La resta de l'equip no es va animar pork para k nos acorten la carrera no mola...
Para cuatro copos y un poco de brisa vaya drama....jajaja

Venga va...........felicitats, buena cursa.
A ver k dice J. Bermudo, k tal le ha ido a el, aunke ya se k tambien ha estado heho un campeon.

Josep Antoni Bermudo
Entrades: 86

Entrada Autor: Josep Antoni Bermudo » dl. gen. 21, 2013 0:51

Aquí va la meva contracrónica. Després de d’una breu visita a l’apartament de Gerard and family, discutim vestimenta per córrer. La previsió no és bona, -8 graus i vents de més de 60 km/h, amb sensació tèrmica de – 19. No és la millor forma d’estrenar-me amb una cursa d’aquest tipus. De fet és la meva segona cursa. :roll:

Quedem al matí, i a les 9 ja som a peu de sortida. Tinc ganes d’anar al lavabo però està ple i fa molta mala olor. Vaig molt lleuger però he pensat que com a bon alpinista, “hay que ir rápido y ligero”: samarreta llarga fina, a sota la de la Trailwalker de Cordada de màniga curta, i a sobre un paravent molt lleuger. Està nevant i fa fred. :shock:

La sortida es comença ja trepitjant neu, i així tota la cursa. Començo poc a poc. Al Gerard ja l’he perdut de vista. Anem al trote però d’hora és impossible còrrer (a mi ja em va bé!). La pujada és constant, però la neu està dura i es fa bé. Després de 1 h i 20 m de pujada, i després d’una aturada d’urgència d’uns 5 minuts, arribem al primer control i avituallament. Ja vaig tant cansat que no m’entra res. Un té i una mica de taronja.

A partir d’aquí el vent sopla de debó, i a més a més la neu és molt inestable en els falsos plans que recorrem. Em comença a fer mal el genoll. Arriba la baixada de la negra, i aquí ja vaig millor, i endavanto a uns quants. Ara bé una megavolta que casi arriba a les Bulloses. Aquí l’ambient és àrtic, no es veu res per la ventisca i només se senten els xiulets de l’organització. Fot un fred que pela i lo de lleuger de roba aquí no està tan clar.

Ara comença la pujada forta de la negra però em sento amb forces, i veient la filera de gent davant, penso que pasaré a molts. Així que apreto, però noi, aquí el nivell de la penya no és el de la cursa de Collserola i només soc capaç d’agafar a 4 o 5. Com corren els altres !.. :evil:

Un cop a dalt, tot baixada de 7 km, que es converteix en un martiri per culpa del genoll. Em passen uns quants, i això que no paro de córrer gemegant tota l’estona.

Després de 3h 45 m de sadorunning arribo a meta. Osti, a l’alpinisme no es pateix tant !... :wink:

Sandra Bages
Entrades: 12

Entrada Autor: Sandra Bages » dt. gen. 22, 2013 0:21

Felicitats a tots dos, quin carrerón ¡¡¡¡
Això és actitud ;-)
______

<S>

Jordi Porta
Entrades: 113
Membre des de: dt. juny 26, 2007 19:32