TRAVESSA DELS ECRINS, EL DOMINI DE LA PEDRA I EL GEL

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Miquel Pitarque
Entrades: 13
Membre des de: dc. nov. 09, 2011 12:15

Entrada Autor: Miquel Pitarque » dv. ago. 24, 2012 0:16

A l'estada al Montblanc en Josep ens engrescà a fer la travessa plus als Ecrins, compro un llibret de ressenyes i les fotos em posen... Anem-hi!!!

Amb la dona i la Roser ens plantem a la Grave, on està el guia ??? A 50 mts. sort del telèfon.

Telefèric i cap al primer refu, l'Evarist Cancel on un parell de freakis ens atenen. Demà comença l'aventura.
Fem el Pic de La Grave ( 3.667 mts ), petita estació d'esquí famosa per tenir solsamènt fora pistes. Una bonica combinació de neu, glaç i pedra. Estem frescos i en gaudim molt. Grans vistes de La Meije, La Barre i al fons, dominant el Montblanc. Baixant cap al refu de Selle ja comencem a descobrir l'altra cara dels Ecrins, les immenses tarteres que cal passar, un univers de pedres i terra, algun cop negre. Tots menys en Josep patirem molt a les baixades.

Ens assabentem que la ruta prevista per atacar La Meije no està en bones condicions. En Josep comença a pensar en un pla B.

Segona etapa, cap el coll de Replat per fer la estètica Tête Sud ( 3.428 mts )

Aquest cop hi ha mes pedra que glacera. Es que hem triat un del pitjors anys de nevades i a sobre l'estiu es extremadament calorós. Però es fa amb alegria, que es fa encara mes gran quan després de l'obligatori pedregar, el refu Chatelleret en ofereix una dutxa, i amb aigua calenta !!! Quedem com nous. Important, de refu en refu en Josep ens mostra les seves habilitats en jocs de saló.

Pel camí un francès ens enganya dient que a l'altra banda del collet hi ha un refu molt maco, ( veieu les fotos.).
Com es confirma el mal estat del pas per la bretxa de la Meije es pren l'alternativa del coll des Cavales i de pas fem el Pic Nord des Cavales ( 3.823 mts ). Aquí només trepitjarem pedra.

Tot i que descobrim que ens agrada escalar, ojo es només grau III però mooolts metres sostinguts, la baixada ja comença a fondre cames i peus. Quina set !!! La visió del refu Pavé no ens motiva massa, per anar al WC quasi calen grampons., però tot ell es per nosaltres i el guarda ens cuida molt bé. La proposta del Josep es dividir-nos, les noies poden anar vall avall fins l'Alberg final i nosaltres dos farem en una jornada les dues últimes etapes per dormir també allà baix en lloc del refu Aigle a la glacera de la Meije.

A les 4:20 sortim, jo acabaré a les 20:20.

Indescriptible, glacera amunt cap el Coll de Pavé, escalada al Pavé ( 3.823 mts ), un llarg ràpel,.desprès pedra amunt cap la cresta de la Meije, i el cap comença a fallar-me, un avantcim, un altre, un altre, un altre, i li demano al capo abandonar. Per sort no em deixa, tindria que tornar endarrere, uff. El premi es gran, desprès de l'última roca ( 3.891 mts ) la gran glacera. Per fi grampons. Una baixada espectacular, esquerdes, formes plàstiques increïbles del gel, el refu penjat. Ha valgut la pena.

Encara queden hores de baixada amb una petita turmenta però res importa.

Gaudim d'un Alberg 5 estels i un sopar de luxe. El que fa passar un dies de penúries a alta muntanya. Les noies han arribat xino-xano desprès de dormir fins tard, fer una dutxa striptease amb la manega d'aigua per fotre al guarda que fa la tira que viu sol al refu de llauna.

Per rematar l'estada als Ecrins ens unim al grup senderista de l' Irene per compartir una relaxant passejada per el coll d'Arsine que ens permet conèixer la cara amable dels Ecrins, una zona de salvatge bellesa on la solitud es part de l'encant.

Per veure una selecció de les fotos meves i del Josep : cliqueu aquí

Josep Escruela
Entrades: 213
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Re: TRAVESSA DEL ECRINS, EL DOMINI DE LA PEDRA I EL GEL

Entrada Autor: Josep Escruela » ds. ago. 25, 2012 21:09

Moltes gràcies per la crònica!!

A la propera, hem de portar el diccionari de català! ja heu revissat si wat s'escriu amb una o dues t!? :wink:

Fins aviat!

Josep

Miquel Pitarque
Entrades: 13
Membre des de: dc. nov. 09, 2011 12:15

Re: TRAVESSA DELS ECRINS, EL DOMINI DE LA PEDRA I EL GEL

Entrada Autor: Miquel Pitarque » dg. ago. 26, 2012 0:03

Segons l'Enciclopèdia Catalana i el diccionari Alberti, VAT es la forma catalana de WATT. Trampós per partida doble....
Et perdonem la penyora per las emocions viscudes que sense aquest guia locu no haurien estat possibles.
Cordada ha de fer cursets de Scrabble

Toni Planas
Entrades: 47
Ubicació: Santpedor (Bages)
Contacta:

Entrada Autor: Toni Planas » ds. set. 01, 2012 22:51

Joana i Miquel,
Si aquest estiu un terratrèmol hagués assolat Vilassar, segur que no us enganxa. No pareu!!
Quina enveja més insana que em feu, qualsevol surt ara amb vosaltres: estareu intractables, no hi haurà qui us aguanti el pas amb la marxa que porteu.
Si hi hagués anat teniu per segur que deixo al Miquel i el Josep barallant-se amb el Pavé: les vistes estaven al refu amb la dutxa striptease de la Joana i la Roser! Per cert, d’això no hi ha fotos?
Gràcies per les cròniques i els àlbums.

Roser Fenés
Entrades: 4

Entrada Autor: Roser Fenés » dv. set. 14, 2012 20:44

Quíns records al llegir la crònica! Ja sembla tant llunyà!
No Toni, no hi ha fotos de la dutxa streptise, afortunadament!
El que volia remarcar és que al guarda no li vam produir cap efecte secundari! jajaja
Una abraçada

Josep Escruela
Entrades: 213

Entrada Autor: Josep Escruela » dt. oct. 30, 2012 21:57

Estic amb en Toni, si sabem que hi ha aquesta dutxa, ens amagem entre les pedres per fer de volleurs...jo! i nosaltres patint per aquelles parets...aiii zñó que no n'aprendrem mai!

Estic segur que el pobre guarda que s'estava tot sol abans que arribèssim i així va quedar quan van marxar les "gasseles", va quedar ben traumatitzat! :wink:

Respon