TRAIL SOBRARBE

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Gerard Donis
Entrades: 70
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

TRAIL SOBRARBE

Entrada Autor: Gerard Donis » dl. jul. 02, 2012 23:30

4:30h Sona el despertador.
Toca posar-se de gala. Bambes, compressport, vaselina per tot el cos, dorsal, gorra, buff, ulleres, camelback, gels, botiquin ... És pitjor que una boda!!! Això si, fem patxoca (tot i la cara de dormits). Amb aquesta fila sembla que siguem corredors! Només ens falta un petit detall per ser pros, anar depilats. Tant el Xavi com jo som uns mantes i passem de depilar-nos.

5:30h Estem esmorzant una mica al Pavaelló d'Ainsa. En mitja hora començara el Trail Sobrarbe, 65km amb 3600m de desnivell positiu. Hi ha força ambient, però no hi ha té. Una pena, jo sempre esmorzo té per espabilar-me pels matins. Opto pel cafè, mal assumpte fer invents en curses tan llargues...

6:05h Arranca la cursa!! Som uns 500 i aprofitant les primeres hores del dia, farem la part més dura del circuit abans que apreti el Sol. Perquè apretarà! Anem plegats amb el Xavi (un amic de la pre-infancia), amb calma. És el meu primer trail i ell que ja n'ha fet alguns, prefereix pendre-s'ho més com un entrenament. El camí enfila cap a la Penya Montanyesa (un pic preciós) i un cop arribats a la base es rodeja completament. Venen les primeres pujades i la gent ens avança. Nosaltres seguim xino xano.

Jo no em trobo gaire bé, no sé si és el cafè, les mongetes d'ahir de casa Buil-Villacampa (boníssimes) o que es massa aviat per córrer. Faig la primera parada tècnica i veig com encara em passa molta més gent. Un cop enllestit el tema, apreto fort per guanyar una mica de posicions i aprofitant que fa baixada, faig la cabreta i avanço un bon grup. Però l'alegria dura poc. De nou parada técnica!! Cony no porto ni una hora! Em torna a avançar el grup de nou :(

Amb això que arribem a la pujada principal, 900m de cop. Tots aprofitem per beure, menjar i estirar les cames. Jo fico la marxa tractor i decideixo ser prudent. No picar-se amb ningú, no avançar ningú. Ritme suau. Estem al km 18 i el Sol ja ha sortit però no fa calor i el dia es esplèndid. Poc a poc guanyo terreny, però a mesura que s'apropa el final de la pujada, no puc aguantar, apreto per adelantar uns quants. Arribo al coll del Santo. Porto casi 4h, 24km i 1800 de desnivell i estic fresc. Bones sensacions.

Foto, apretar les bambes i cap avall!! a fer la cabra (és que a Zegama no vaig poder correr i tenia una espineta clavada). Arraso amb el personal. De nou menjar una miqueta i a trotar que ve un tram de pista, mes lleig, però mes corrible. La tónica d'aquest últims 20km serà el mateix: rodar suau, avanço un grupet, parada tècnica, m'avança el grupet, torno avançar el grup i torna l'estomac a fer-me una mala passada. I amb el perill de quedar-me sense paper!

Son km de molta calor i de cansanci. Arribo a Ceresa (km 43) on es possible abandonar i et donen igualment la samarreta de finisher. He fet un bon temps 6:40 que era un dels objectius. L'altra era correr amb el Xavi, però fa una estona que l'he deixat enrera :oops:

Molta gent abandona aquí per la calda que fa. Son les 12:30h el cos esta cansat i escaldat. Molta aigua, remullada a la font, platans, taronges i endavant!! Q no em quedi amb les ganes. Tinc una gran aventatge, pels propers 22km tinc 6h de marge. Puc anar caminant i arribaria, així que sense por!

jiji

Als 3 minuts de sortit de Ceresa comencen les rampes. Es una forta pujada de 600m en poc mes de 3km. La cosa va molt dreta i les meves cames m'estan dient que nanai. M'assec una mica i aprofito quan pasa una altre corredor per enganxar-me a ell i així amb conversa la cosa es fa més lleugera. Arribem al Coll de Ceresa rebullits, quina calor! Ara només resten 19km de baixada suaus amb alguna pujadeta no gaire forta. Les cames no tiren, així que camino-corro-camino-faig el robocop. A aquestes alçades estic fins el nassos de la beguda isotònica, dels gels, dels platans i de les taronges. Em dedicaré principalment a beure aigua i a seguir amb el avanço-parada tècnica-en deixen enrere, durant unes quantes hores. Per sort ja queda poc i els corredors que ens trobem anem més agrupats i als pobles ens reguen amb mànegues.

Els últims kms seran a ple Sol del migdia, per unes campes desertes, pedregoses sense ni una ombra! Quina mala baba els organitzadors! Això si, entrada triomfal al camp de futbol, amb el nom sonant pel megàfon i la gent aplaudint. Samarreta de finisher i una birra ben fresca, en honor al gran Kukuczka.

Al final 65km en 10:41m, 93 de posició i 9 parades tècniques. No esta mal, no? :D

Josep Escruela
Entrades: 213
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Re: TRAIL SOBRARBE

Entrada Autor: Josep Escruela » dt. jul. 03, 2012 9:17

Neng! L'has c.! i x 9! i tot i així arribes entre els 100 primers... de 500 que comencen la cursa!

La propera vegada si apretes més (de cames i d'esfinters) potser entres entre els primers 50! :wink:

Si seguim així, haurem de crear un apartat a les cròniques cordadenques: "les escatològiques", sempre anem deixant mostres del nostre pas!!!

Juan Lazo
Entrades: 44
Membre des de: dc. feb. 22, 2012 22:52

Entrada Autor: Juan Lazo » dt. jul. 03, 2012 16:34

Brutal! moltes felicitats!! estas mes fort que el vinagre i quina actitud!! a seguir a tope crack...

José Soler
Entrades: 71
Membre des de: dl. març 05, 2007 3:08

Entrada Autor: José Soler » dj. jul. 05, 2012 21:51

Vaya fiera, no sabia que tambien te podias sentar, felicidades tio.
65 km como el que va de tiendas.

Respon