AGULLA JUNCADELLA -3019m

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Jesus Altemir
Entrades: 103
Membre des de: dv. abr. 06, 2007 4:54

AGULLA JUNCADELLA -3019m

Entrada Autor: Jesus Altemir » dl. oct. 31, 2011 16:02

AGULLA JUNCADELLA.3.019m.(1150m desnivell)
Com la sortida prevista al Vignemale no va tenir adeptes i jo portava ganes de Pirineu la opció d'intentar en solitari el pic Aragüells i l' Agulla Juncadella,dos tresmils juntets no massa complicats, va trionfar mes que el Vignemale amb dos nits de vivac en solitari.

Així que m'ho monto,m'informo com esta la zona i diumenge faría com diguere Guardiola:
Si ens llevem molt d'hora , pero molt d'hora ,som imparables...
Així m' aixeco a 02:30h i a les 3 ja soc cami de Benasque,arribant a peu de pista mitja hora avans que la llum del dia i prefereixo descansar una mica avans de fotre el cotxe a les fosques per la pista del refugi de Corones,per si amb les pluges estava enfangada .

A les 7:30h del nou horari d'hivern pujo amb les primeres llums trovant bastant be la pista, aparco al refugi de Corones , esmorzo i veig que hi ha molta mes neu de la que contava trovar.
Uns forestals que voltaven per allà em diuen que no em caldran raquetes i em diuen que cap allà no ha anat ningu .

Vaig pujant pel bosc humit cap al Ibonet amb bon pas , encara que la bota esquerra m'inicia una ampolleta, que forro amb un compeed avans la cosa no vagi a pitjor ,i cap amunt sense veure una rata,ni amunt ni avall.
Paso l'Ibonet i al port cap al Ibon Medio ja trovo neu (sobre 2.100m i cada cop mes )i al poc ja poso grampons i vaig seguint la traça oberta del Aneto.

Arribat al Ibon ja toca deixar la traça del Aneto,el cel clar del mati va passant a enfollonarse a dalt dels cims ,sense massa vent es van formant nuvolets grisos i compactant-se,pero sols adalt dels cims i penso jo que mentre no facin de tempesta o baixi la boira cap avall ,de momentjo enfilo amunt
.
Ja agafada la ruta per sota del Ibon Medio al nord oest he de obrir traça entre neu molt recent i voluminosa i els pedregals de la morrena per on van les fites,aixo a mes de cansat fa un pas molt lent ja que vaig tantejant els pasos ja que la neu no aguanta el pes i a sota entre pedres hi han forats que et poden fer una torzada i donarte el dia.

Al temps vaig vigilant el cel que segueix enmaranyantse i sense veure gent ni a la ruta del Aneto.

Al cap d'una estona veig tres que baixen com del coll al que hi vaig i diuen que han desistit de pujar per com veuen el dia,i se baixen cap a Corones, sembla que venien per Cregüeña.

Jo no veig de moment condicions objectives per abandonar ja que l' enmaranyament porta tot el mati estable,ni millora ni empitjora i no plou.

Aixi que penso que tambe pot aguantar o millorar i cal intentar.lo i l'unic que no m' agrada es que amb la traça estic perdent massa temps i el coll sempre el veig a la mateixa distancia.

Al final queda molt poc pel coll,crec que es massa tard per fer els dos cims i faig via pel dret a l'Agu -lla Juncadella, per proximitat ,mirant de trovar una via asequible al cim entre pendents de 40º com maxim i canalilles que em porten al cim amb molta cura i cansament.

La vista del cim al ibon de Cregüeña i al cordal del Maldito es espectacular i no te preu i desd'allà contemplo al Aragüells que haurà d'esperar a millor ocasió ,ja que pasen de les 14 hores i encara tinc que desfer el cami fet.

La baixada es fa llarga entre pedregals amb la neu tova i sense trovar una rata pel cami i el sol es va imposant als nuvols i la caloreta es deixa notar mirant les purgues de la banda soleiada.
Aprofito per anar agafant moreno sense samarreta i veig pujant cap al Ibon Medio un grupet d'avis.

Quan ens trovem m' expliquen que son amics de la Uec d'Igualada i que aquest dia fa 40 anys enrera habien fet tots cuatre l'Aneto per primer cop i ara ho celebraven tornant a fer.lo, fent nit al Ibon ,per atacar demà.

Segueixo avall i arribo al cotxe amb una hora i mitja de llum i un temps espectacular, penso que podría haber fet l' altre cim .
Hagues tingut temps i meteo favorables pero no marge si trovava pegues o cambiava el temps i que anant sol lo important es no asolir riscos i tenir marge de reacció.

Així nomes cal fotre.li 315 km al cotxe per arribar a sopar a casa i dos cocacoles que porto per aixó espantaran les ganes de dormir fins a arribar al llit.
Espero us agradi .
Fotos aqui:
https://picasaweb.google.com/1118493603 ... feat=email

Respon