6a en Solitari a fondu!!!

Explica’ns que has fet aquest cap de setmana o com t’han anat les últimes vacances. No oblidis incloure les teves fotos a la Galeria de fotos. ;)

Moderador: Secretaria

Respon
Lluis Rivera
Entrades: 50
Membre des de: dt. nov. 22, 2005 18:30

6a en Solitari a fondu!!!

Entrada Autor: Lluis Rivera » dt. nov. 14, 2006 0:46

Aquest divendres dia 10 i fruit de la poca feina que tinc i l'actitud que sobra, em vaig propossar fer una via en solitari de roca.
Després de molt pensar-ho la via que vaig escollir va ser "Retorno Mágico" 155m IV+ al pic del martell. La ressenya indicava que hi habia algun buril per el transcurs de la via. Faig la aproximació de merda fins a la base de la via, jo crec que em vaig perdre per que va ser una mica pringada, des de el cotxe trigo uns 30 minuts a la base de la via on trobo una gegant inscripció "Retorno Magico", nom curiós però més graciós era la del costat "Me cago en tu padre" nom que em va fer arrencar un somriure però no tenia ningú amb qui compartir-lo, estaba sol de coll....s!!!
Començo a treure el material que porto, fisurers, friends, pitons, el martell, bagues i altres, quan acabo penso que igual m'he passat però no se que hi trobaré durant la via. Lligo la corda a un arbre i començo a enfilarme "na fent, na fent" vaig guanyant metres, no trobo ni un dels pitons que prometia la via fins que portaba 15 metres enfilats però el pitó com diu un amic meu era de la "catapumchinpum!!" així que passo d'ell, li vaig possant segurets dels meus que com a mínim brillen més. Arribo a una palmera fornida i li fixo la corda, rapelo per anar a deslligar l'altra banda de la corda. Aquest ràpel és una pringada!! em vaig tragant tot el que trobo (palmeres, plantes amb tot tipus de punxes, etc..) arribo a baix deslligo la corda li foto el shunt i amunt un altre cop. Em sento vigorós i amb el "coco" super estable, no tinc por però només porto enfilats 25 metres aproximadament.
Els següents metres es van succeïnt entre ara poso un friend, ara la corda em frega un colló, ara trobo un buril del any 35 abans de Crist com a mínim, fins que arribo a la zona de IV+ que és un petit esperó finet finet, li foto adherència i poc a poc col.locant els peus bé vaig superant-lo (recordo una vegada que algú em deia - l'escalada són peus!!!!!!! - doncs tenia rao!!).
Un cop he sortit de la zona de IV+ em trobo un altre llarg facilet de IV grau i arribo a la zona de reunió de la via, veig uns burilets!! i un espit més sortit que jo!! Faig una reunió amb un pont de roca, un friend i un arbret que hi ha per allí. Ho triangulo tot i a fer l'últim ràpel abans de l'últim llarg. Baixo, deslligo la corda i torno a pujar i quan torno a estar a la reunió veig uns parabolts que s'enfilen per l'esquerra de la meva via, hi ha una placa fina i després una zona desplomada bastant xunga vista des de sota. Li foto un cop d'ull a la ressenya i és un 6a i penso - això m'ha anat molt bé, el coco super estable,....... li foto al 6a a muerte- i si si, sense pensar-ho ni un moment em vaig enfilant.
La placa no está malament es fa asequible però el desplom la flipo en multicolors, quins bloquejos!!! li foto i surto del desplom en 5 ó 6 moviments, segueixo uns passets de IV fins que descobreixo que el següent parabolt està en mig de una pedra rodona enorme que desploma a sac, però jo no m'aturo m'apropo visualitzo la seqüència i pateixo per la sortida ja que no veig la sortida del desplom. Li tivo, xapo el parabolt i encadeno la seqüència, arribo al moment crític veig la ma però es molt lluny, probaré els peus (recordeu "la escalda són peus!!) però no veig com posar-me, m'estic cansant, igual l'entrenament de Canca del dia anterior en té la culpa. Finalment li tivo de braços giro el cul cap a la paret i llenço la ma allà on crec que puc agafar-me, m'agafo, no és una presa inhumana però suficient per aixecar peus i ja sóc al final!!!!!! Fixo la corda baixo i torno a pujar, recullo una mica el material, truco a una persona amb qui volia parlar i simplement disfruto de la sensació d'haber superat amb èxit l'obstacle proposat.
No tinc ni idea de perque ho vaig fer, suposo que per complicar-me la vida, o potser les persones humanes tenim la necessitat de plantejar-nos obstacles (tant a la vida real com en els passatemps) i el que ens manté vius es lluitar per a superar-los, jo ja us dic que em vaig sentir més que viu!!!!!!!
Agraïr a tots aquells que m'han ensenyat alguna coseta en això de la muntanya i també agrair-li a qui m'ho ha ensenyat tot. Salutacions a tots els Cordadencs "Va por ustedes!!!!"

Per cert aquest cap de setmana hi ha sortida d'escalada de moment som "només" 14 persones i podriem ser més ja que l'escola on anem es inhumanament gran, a veure si s'anima més gent. Recordeu que el nivell és igual només necessitem que us ho volgueu passar de conya. Apa companys a disfrutar!!!!!!!

Marc Vela
Entrades: 17
Membre des de: dt. oct. 25, 2005 13:24

Entrada Autor: Marc Vela » dc. nov. 15, 2006 11:11

Felicitats fiera! ja veig que et sobra canto :D
Encara que sembli el contrari, per a fer això s'ha d'estar molt bé de coco :shock:

Eduard Català
Entrades: 10
Contacta:

ETS UN CAMPEON!!!

Entrada Autor: Eduard Català » dc. nov. 15, 2006 12:54

Moltes felicitats xaval!!!...d'aqui a fer grans solitaries només hi ha un pas...i com tu dius es qüestió d'ACTITUT!!!

felicitats!!

Edu'x

José Antonio Urban
Entrades: 9

Entrada Autor: José Antonio Urban » dc. nov. 15, 2006 15:16

FELICIDADES
mi más sincera y profunda admiración y envidia !!

no te veo con 1 sudoku, para calmar al coco

Josep Escruela
Entrades: 213

Entrada Autor: Josep Escruela » dc. nov. 15, 2006 18:40

Ei Lluís, ets un Krak! per fi començo a pensar que quan sigui més grandet em treureu a passejar!!
Em de començar a pensar amb les grans cares nord... ja saps, se'm pasa l'arrós!

Però lo que més m'agrada de tot és el 6b que t'estas marcant engrescant a to quisqui a trepar, a sortir, a relacionar-se, a unir-se a la corda. Gràcies i a veure si tothom s'anima!!

Ernest Cid
Entrades: 15
Membre des de: dv. nov. 17, 2006 19:46

Entrada Autor: Ernest Cid » dt. nov. 28, 2006 10:53

Al Lluís li sobra canto :-))

Respon