La gent gran de Cordada als Ecrins
Un grup petit dels participants a les sortides dels cargol amb l'Irene com a guia hem estat una setmana instal·lats al petit poblet del Pui de Sant Vincent per fer sortides per les diferents Valls que conformen el Parc Natural dels Ecrins.
La primera sortida la ven fer al Grand Llac de l'Hule, tot el camí com els dels dies següents seran divisant les diferents panoràmiques de les muntanyes que conformen aquest parc natural. L'excursió no es massa llarga però com veiem la tempesta molt propera, desprès d'assolida la nostra fita no allarguem mes l'excursió i ens arribem a la bonica població de Briançon per visitar la seva ciutadella, aquí, si que ens agafa una forta tempesta i ens tenim que aixoplugar en un bar.
La sortida reina per la seva espectacularitat, potser també la mes dificultosa de les que vam fer, va ser la pujada al Glacier Blanc. En aquesta pujada vam trobar una marmota, la mar d'agradable ja que es va deixar fotografiar per tots nosaltres..
 Altres sortides van estar la del refugi des Bans (2076m.),. La pujada al refugi es fa per un camí ple de saltants d'aigua, cal tenir en compte que la Vall es diu d'Entreaigues. En aquesta caminada destaca el Massif les Bans de 3.669 m. De tornada passem pels bonics pobles de Le Villard, Puy Aillaud i Vallouise, ens aturem en els tres que son poblets de muntanya, ben cuidat i florits com la resta de pobles del Parc
Un altre de les sortides va ser a la Reserva biològica del bosc des Ayes, una caminada força interessant, que va servir per que l'Irene ens expliques “in situ” la formació del glacials perquè es veia perfectament la formes del circ de muntanya.
L'última sortida la fem per un recorregut de tres llacs: Lac Noir, Lac Rousèou i Lac des Sarailles. Aquest dia fa una forta calor, que dificultar la primera part de la pujada, però en la mida que agafem alçada l'aire fresc en reconforta, sempre voltats de muntanyes, però potser aquest dia ens crida mes l'atenció el pic de Lasseron de 2.702m. ja que te forma piramidal.
Una de les peculiaritats del viatge ha estat l'hotel, a on ens preparaven uns píc-nics, tant abundants que els hi vam tenir que dir que en poséssim menys menjar¡
A l'esmorzar ens podíem alimentar d'allò mes be ja que teníem bufet lliure i al vespre de primer tornàvem a tenir bufet lliure cada dia variat (havia una altre opció pels mes desganats). També teníem piscina, petita però suficient per fer unes poques braçades i fer-nos passar la calor.
En fi, que han estat unes bones vacances i tot això amb un bon esperit de germanor entre tots el participants.
Bé, gent de les sortides del Cargol, animeu-vos per l'any que ve fer una sortida similar.
Eugènia Ros |